Marian Kępczyński był uznanym śpiewakiem operowym. Był absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie. O śmieci Mariana Kępczyńskiego poinformował Teatr Muzyczny w Poznaniu, z którym muzyk związany był od końca lat 70. Marian Kępczyński współpracował ściśle także z Operą Bałtycką w Gdańsku i Operą Wrocławską.

W repertuarze Marian Kępczyńskiego znalazło się ponad 130 partii, w tym te napisane przez Mozarta, Wagnera, Moniuszkę i Verdiego.

Z ogromnym smutkiem żegnamy Mariana Kępczyńskiego, solistę związanego z naszym Teatrem od 1978 roku. Był jednym z artystów, którzy swoim talentem i osobowością tworzyli to miejsce. W historii poznańskiej sceny, tej oficjalnej – pisanej tytułami premier i wydarzeń – oraz tej codziennej – tworzonej podczas prób i przerw pomiędzy nimi – odegrał niezwykle ważną rolę. Miał niezwykły talent, który objawiał się nie tylko na scenie, ale i w bardzo dowcipnym komentowaniu pozascenicznej rzeczywistości.

Dla nas na zawsze pozostanie Markiem, nie Marianem.

Galino, Ilonko, myślimy o Was w tych trudnych chwilach. Rodzinie i Najbliższym składamy wyrazy najszczerszego współczucia.

Marian Kępczyński był absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie Wiktora i Zofii Brégy. W studencie dyplomowego roku talent rozpoznał Mieczysław Dondajewski, ówczesny dyrektor poznańskiej sceny, i zaproponował mu etat. Artysta debiutował w "Lohengrinie" Wagnera (17 XII 1978) i z każdym rokiem konsekwentnie rozwijał swój repertuar zdobywając uznanie poznańskiej publiczności. W niezwykle bogatym dorobku Marian Kępczyński miał przeszło 130 partii, w tym te najważniejsze basowe, jak Borys Godunow w operze Musorgskiego, Filip II w "Don Carlosie" Verdiego czy Mefisto w "Fauście" Gounoda. Był Sarastrem w "Czarodziejskim flecie" i Osminem w "Uprowadzeniu z seraju" Mozarta, prześmiesznym Basiliem w "Cyruliku sewilskim" i poważnym Collinem w "Cyganerii". Występował w każdej z oper Verdiego prezentowanych w gmachu pod Pegazem ("Nabucco", "Moc przeznaczania", "Aida", "Traviata", "Don Carlos", "Makbet", "Otello", "Rigoletto", "Stifellio", "Ernani"). Był Stolnikiem w "Halce" i Skołubą w "Strasznym dworze" Moniuszki. Miał w swym dorobku partie z dzieł Pendereckiego, Brittena i Honeggera. Współpracował z Operą Bałtycką, Operą Wrocławską, Teatrem Wielkim w Łodzi i Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Występował w kraju i za granicą. Był odznaczony m.in. srebrnym medalem Gloria Artis i honorową odznaką "Zasłużony dla Kultury Polskiej".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Logo - Wirtualna Polska